Předváděcí prostory Audi
Výjimečný automobil(ka)
Vzhled prodejních prostor po celém světě
Co mají společného Tauranga na Novém Zélandu, indický Gurgaon a Maputo v Mosambiku? Kromě exotických názvů na první pohled dost málo - kdyby tam nebyl jistý člověk z Bavorska: Stefan Voit - ten je zastoupen na všech těchto vzdálených místech: Společně se svým partnerem Isaria Corporate Design AG má na starosti vnitřní vybavení všech autosalonů Audi. A ty najdete na mapě světa všude - od Bavorska po Bolívii: "Najdete nás na všech světadílech", říká stolařský mistr ve třetí generaci nikoli bez hrdosti. Ať již společnost Audi staví nový autosalon nebo upravuje některý stávající podle své zcela nové koncepce předváděcích prostor - nábytek pochází od Voita a z jeho závodu s 50 zaměstnanci.
Perfektní prezentace
K zajištění jednotného vzhledu značky Audi a efektu znovupoznání po celém světě mají od roku 2006 všechny prodejní prostory jednotný vzhled. Říká se tomu modulární Counter-System. To má znamenat: Návrháři interiérů společnosti Audi mají muka volby. "Existuje bezmála 100 jednotlivých nábytkových modulů - ty umožňují flexibilní sestavy, podle velikosti a potřeb konkrétního prodejce", vysvětluje Thomas Rieder, vedoucí výroby Voitova podniku. Od pohovek přes kancelářská pracoviště nebo prodejní pulty až po pulty na občerstvení: Jeden vzhled pro všechny prodejní prostory, ať jsou v Mnichově nebo v Minsku.
Ideální uspořádání
Z hlediska druhů nábytku zde vládne rozmanitost, zato se ale vyžaduje zdrženlivost pokud jde o barvy: Nábytku dominují decentní černá a bílá, příležitostně je to proloženo trochou šedé. "Zařízení interiéru ustupuje do pozadí a nechává vyniknout drahocenné vozy", vysvětluje Thomas Rieder. Aby se však nábytek perfektně uplatnil, přidává společnost ADLER v autosalonu pořádně plyn: Všechny desky MDF, nabarvené na černo, se lakují produktem ADLER Legnopur G10, bílé prvky jako například "pobočník vozidla" - krychle s technickými údaji vozidla a cenou - jsou povrchově upraveny produktem ADLER Pigmopur RAL 9016. PUR lak zajišťuje perfektní krytí a perfektní vzhled. A ADLER nešlape na brzdu ani když jde o sklo: Průhledné akrylové sklo, na zadní straně nalakované produktem Pigmopur, vytváří perfektní rám pro plazmový televizor.
Logistika, která se vyplatí
Práce mají ve stolařském závodě se sídlem v Au v Hallertau dost: Týdne je třeba vyřídit dodávky pro pět až sedm prodejců Audi. "Nábytkový program je vyráběn kompletně v našem závodě a následně jej přepravní firmy rozesílají do všech světových stran", vysvětluje Stefan Voit.
Ve výjimečných případech se také pracuje přímo na místě: Před olympiádou v Pekingu v roce 2008 bylo v Číně ve velmi krátké době postaveno 70 autosalonů Audi. "Protože jsme vzhledem k velkému ložnému objemu nemohli dodávat kompletně zhotovený nábytek, odesílali jsme všechny části jednotlivě." Přibaleno v zavazadle: Tuny laku ADLER.
"Jsme věrní zákazníci značky ADLER a ani v Číně jsme se nechtěli vzdát špičkové kvality - lak jsme prostě do Říše Středu poslali letecky a povrchovou úpravu dřevěných dílů jsme provedli tam", říká Thomas Rieder.
"Ale i doma se lakuje na plný plyn:" Knihy zakázek společnosti Voit GmbH jsou plné, čtvrtá generace stolařů již stojí na startovní čáře - a to je dobře: Téměř 1.500 autosalonů Audi již nese Voitovský rukopis a v nejbližších letech mají dostat všichni smluvní prodejci Audi v celém světě nové předváděcí prostory. S kvalitním zpracováním z Bavorska. A s laky z Tyrolska.
© by adler-lacke.com