Velká scéna pro módu
Pro někoho oblíbená zábava, pro jiného nezbytná nutnost: na nákupy oblečení se názory liší. Avšak jedno je jisté: Nejde jen o svetry, halenky a kalhoty, ale i jejich prezentace a celková atmosféra prodejny mohou znamenat rozdíl mezi tím, zda se z nakupování stane zážitek nebo jen splnění povinnosti. Německý oděvní dům s luxusní módou Marc Cain proto vzal otázku designu svých prodejen do vlastních rukou. Každá z více než 100 prodejen Marc Cain po celém světě, stejně jako jejich showroomy a kanceláře, jsou navrhovány vlastními firemními designéry a vyráběné vlastní truhlářskou dílnou. A všechny prvky interiéru jsou lakovány produkty od ADLER.
Módní instalace
Architektura je vedle módy druhou velkou vášní Helmuta Schlotterera, který přesně před 50 lety založil oděvní společnost Marc Cain. Bylo a je pro něj samozřejmostí, že v pletařském závodě v sídle společnosti v Bodelshausenu (Bádensko-Württembersko) se vyrábí nejen jeho móda, ale také prezentační vybavení a dekorativní prvky do vlastních obchodů. Design prodejen má na starost vlastní oddělení společnosti s 22 zaměstnanci, kde spolupracují interiéroví architekti, průmysloví designéři, projektanti, koordinátoři projektů, skladníci a truhláři. „Každý obchod je pro nás individuální projekt. Nechceme do prodejny pouze „implementovat“ univerzální firemní koncept, ale spíše vzít v úvahu celkovou situaci a dispozici interiéru prodejny a jejího okolí nebo dokonce i historické prvky a zkombinovat je s naším vlastním stylem Marc Cain, abychom každé jednotlivé prodejně dali její vlastní osobitý design,“ vysvětluje vedoucí oddělení pro realizace prodejen Tatjana Haag. A jak tento styl Marca Caina vypadá? Oděvní dům záměrně sází na jednoduchý interiérový design s čistými liniemi a monochromatickými plochami: vyvýšené pódium zde patří vždy výhradně aktuální módní kolekci. Okolní nábytek ji musí správně prezentovat, ale ne konkurovat. Pro skvělý zážitek z nakupování vytváří tým realizace interiérů v prodejnách i relaxační části, kde může i doprovod nakupujícího pohodlně počkat s šálkem kávy nebo kde si dámy mohou připít na úspěšný nákup sklenkou Prosecca.
Nejnovější móda: pastelové barvy
Módní trendy jsou u Marca Caina každodenní záležitostí - také v designu jejich prodejen. Zatímco dlouhou dobu byly výhradní barvou klasické bílé odstíny, nyní interiéroví designéři stále častěji volí i pastelové odstíny. Poslední realizace oddělení interiéru je nová prodejna Marc Cain v s-Hertogenbosch na jihu Nizozemska, kde je vytvořena příjemná atmosféra s odstíny teplé pastelově růžové a světle šedé. Jednobarevné povrchy jsou v atraktivním kontrastu tmavými parketami a masivními stropními trámy památkově chráněné budovy ve starém městě s-Hertogenbosch. Prodejna je navíc vybavena propracovaným osvětlením, které vstupuje do zajímavého dialogu s lesklým prezentačním vybavením. „U našeho nábytku a vybavení prodejny vědomě pracujeme s vysokým stupněm lesku. Výsledkem je, že nábytek je nejen méně náchylný a snáze se čistí, odraz světla také vytváří vzdušný a prostorný efekt v našich prodejnách a vytváří vhodnou scénu pro prezentaci naší módy,“ vysvětluje Tatjana Haag. Pro dokonalý povrch sází truhlářství společnosti Marc Cain na systémy povrchových úprav od ADLER: Fóliované MDF desky se nejprve stříkají izolačním základem PUR-Ecofill a poté se lakují 2-složkovou vysoce lesklou krycí barvou Pigmopur Gloss NG ve vybraném odstínu. Díky velmi dobré odolnosti je povrch výborně chráněn proti poškrábání špičatými nehty či poškození padajícími ramínky na šaty. Zároveň má vynikající lesk a bezchybnou brilanci a nabízí tak dokonalou scénu pro hlavní hvězdu prodejny: módu Marc Cain.
© by adler-lacke.com